środa, 29 maja 2013

Szparagi w greckim stylu

Szaleństwo szparagowe trwa.... choć wiem, nie wszyscy lubią to wiosenne warzywo;).
Dlatego starałam się znaleźć przepis trochę inny od popularnie dostępnych metod na jego przygotowanie.
Znalazłam  myślę, że fajny sposób, który łączy ze sobą gorzkawą nutę szparagów ze słodko - kwaskowym smakiem pomidorów. Mnie bardzo posmakowało, ciekawe czy Wam również?

Składniki:
  • 1/4 filiżanki oliwy (ja użyłam oleju rzepakowego)
  • 2 ząbki czosnku zmiażdżone
  • 1 nieduża cebula drobno poszatkowana
  • pęczek pietruszki
  • 3 - 4 średniej wielkości pomidory świeże (ja użyłam świeżych) lub  1 puszka pomidorów w zalewie (ale trzeba pamiętać, że wtedy dodajemy mniej soli do potrawy)
  • pęczek szparagów zielonych
  • 2- 3 łyżki białego, wytrawnego wina
  • sól i pieprz do smaku
Sposób przygotowania:

Rozgrzać oliwę lub olej w głębszej patelni lub rondelku, kiedy już będzie dostatecznie rozgrzany wrzucić poszatkowaną cebulę i zmiażdżone ząbki czosnku - dusić do miękkości, ale nie zbrązowić.
   Jeśli użyjecie świeżych pomidorów, to trzeba uprzednio je sparzyć wrzątkiem i zdjąć skórkę a następnie pokroić w grubą kostkę. Pomidory z puszki wystarczy pokroić na mniejsze części.
   Pietruszkę poszatkować i 3/4 całości poszatkowanej pietruszki wraz z pomidorami dodać do rondelka z podduszoną cebulą i czosnkiem. Całość przykryć i dusić na wolnym ogniu ok 20 min. do momentu kiedy pomidory staną się bardzo miękkie.
   Szparagi umyć i odciąć stwardniałe końce tak ok 1,5 cm. (Zwykle w przypadku zielonych szparagów wystarczy odkroić dolne części, ale jeżeli szparagi są dość grube to można ewentualnie je obrać na 1/3 długości od dołu). Szparagi pokroić na ok 4 cm odcinki.
Kiedy pomidory się rozpadną dodajemy do nich pokrojone szparagi oraz wino i doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Dusimy jeszcze ok 5- 10 min. zależy jakie lubicie szparagi twardsze czy bardziej miękkie.
Można podać w głębszym naczyniu , np. z bagietką lub ryżem, makaronem - jak lubicie. A... i posypać pozostałą częścią poszatkowanej świeżej pietruszki.

Jeśli użyjecie świeżych pomidorów, które jeszcze nie są takie słodkie to spróbujcie mojego sposobu na podniesienie ich smaku, a mianowicie kiedy na rozgrzaną oliwę/ olej dodaje poszatkowaną cebulę wcześniej wrzucam łyżeczkę brązowego cukru który lekko się karmelizuje co później balansuje kwaskowy smak pomidorów.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz