środa, 5 czerwca 2013

Potrawka z kurczaka - smaki dzieciństwa...

Kto z nas nie wspomina z rozrzewnieniem czasów przedszkolnych...?:)
...potrawka z kurczaka z przedszkola ymm yami, nikt nie umiał takiej zrobić jak przedszkolne panie kucharki.
Dlatego postanowiłam sobie przymomnieć te chwile i choć na moment być... - tam.
       ...Słodka, maślana, cytrynowa z wyraźną nutą kopru...
Świetna z ryżem, kaszą jaglaną, pęczakiem lub tłuczonymi ziemniakami, ja podałam ją z niepaloną (białą)  kaszą gryczną.
Składniki (dla 2-3 osób):

  •  2 spore podudzia z kurczaka
  • włoszczyzna (ja użyłam młodej bo wiosna)
  • 1- 2 łyżki stołowa śmietany do sosów lub 18%
  • 1 średnia cebula
  • 1 łyżka stołowa masła
  • 1 łyżka mąki pszennej (opcjonalnie)
  • 2 łyżki stołowe oleju najlepiej rzepakowego
  • bulion
  • sok wyciścięty z 1 cytryny
  • sól, pieprz do smaku
  • pęczek koperku
  • opcjonalnie kilka listków świeżej szałwi (ja użyłam ananasowej)
Sposób przygotowania:

Przyznam się, że upiekłam dwie pieczenie przy jednym ogniu.
   Gotując rosół - mięso,  warzywa i wywar  wykorzystałam właśnie do potrawki.

Jeśli nie chce wam się gotować bulionu możecie wykorzystać ten z kostki lub bulionetki i w tym wywarze ugotować marchewkę z włoszczyzny i kurczaka do miękkości.

Ale, ale - od początku;)

1. Umyć mięso w zimnej wodzie, umyć włoszczyznę i oczyścić z niepotrzebnych części
2. Mięso zalać zimną wodą i gotować na wolnym ogniu. Pamiętać
aby zebrać szumowiny. Następnie dodać przygotowaną włoszczyznę i dalej gotować najmniej  1,5   godziny. Na koniec posolić do smaku.
     I tak mamy już bulion i ugotowanego kurczaka.
3. Mięso oddzielić od kości i pokroić na mniejsze części, pozbawić skóry.
4.  Cebulę drobno poszatkować w kosteczkę i poddusić do miękkości na oleju.
5.  Do cebuli dodać pokrojone mięso z kurczaka podusić chwilę i podlać bulionem, tak aby ilość płynu była powyżej mięsa ok 2 cm.
6. Dodać masło i sok z cytryny oraz pokrojoną w plasterki młodą marchewkę (kiedy marchew nie jest już młoda zetrzeć ją na tarce o grubych oczkach).
7. Całość dusić ok 10-15 minut.
8. Jeśli całość jest zbyt rzadka zaprawić mąką
9. Dodać śmietanę i koperek lub inne lubiane zielone dodatki
10. Wymieszać i podawać z tym co kto lubi: ryżem, kaszą, ziemniakami, makaronem, chlebem.......

Smacznego:)






15 komentarzy:

  1. rewelacja przepis polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj z niego skorzystam, pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm mmmmm ;) dzisiaj na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha,skorzystałam z przepisu.Miałam kurczaka z rosołu, z którym tak naprawdę nie za bardzo wiedziałam co zrobić.Zrobiłam potrawkę, talerze wylizane do czysta przez moje naprawdę wybredne córcie. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. zaraz wypróbuję....

    OdpowiedzUsuń
  6. pysznosci,ja i moja rodzina 'lubimy to' :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś wypróbuję, zabieram się do gotowania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za przepis, wczoraj skorzystaliśmy i wyszło przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny i latwy (dobrzr wytlumaczony) przepis! Dziekuje x

    OdpowiedzUsuń
  10. dziś wypróbuję ,przepis super opisany:)

    OdpowiedzUsuń
  11. rzeczywiście nikt nie potrafi zrobić potrawki jak Panie z przedszkola, dzięki wielkie za przypomnienie smaków dzieciństwa :) świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj zrobilam twoj sosik:) Pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam dzisiaj potrawkę wyszła wyśmienita

    OdpowiedzUsuń
  14. Super Polecam

    OdpowiedzUsuń
  15. ja też polecam !!!! doskonałe wykorzystanie kurczaka z zupy, a jaka pychota:) z ryżem mogłabym jeść cały czas ;p

    OdpowiedzUsuń