środa, 5 czerwca 2013

Szaszłyki z kurczaka, sos tzatziki oraz kotlet z kaszy gryczanej i bobu

Nagotowałam ja kaszy oj nagotowałam...:)

   Z poprzedniego obiadu zostało mi trochę kaszy gryczanej....co ja piszę - nie trochę... DUŻO:)
i co by tu z niej zrobić... szybki "look" po książkach i jest inspiracja dzięki niezwykłym przepisom
z  książki "Przemytnicy marchewki, groszku i soczewicy".:

Dlatego, tak przy okazji wymyślania sposobu na zagospodarowanie kaszy, powstały szaszłyki z kurczaka i tzatziki - jako dodatek do rzeczonej kaszy :)




Proszę bardzo oto przepisy 3 w 1:

Szaszłyki z kurczaka

Składniki: pierś z kurczaka, składniki na marynatę: 1/2 filiżanki oliwy, 3 łyżki sosu sojowego jasnego,  4 krople sosu rybnego (opcjonalnie), łyżeczka cukru brązowego, 1,5 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego lub kolendry, 1 łyżeczka sumaku (albo sok z cytryny lub to i to), 1/2 łyżeczki chilli, 2 rozgniecione ząbki czosnku.

Przygotowanie: Mięso pokroić w grubą kostkę i zamarynować, włożyć do woreczka foliowego, wymacerować i wstawić do lodówki. Najlepiej gdyby mięso marynowało się co najmniej 2 godziny.
Po wyjęciu z marynaty, nabić na patyczki wraz z czosnkiem - dość luźno. Grillować np. na patelni
grillowej początkowo na dość dużym ogniu potem na mniejszym.

Sos Tzatziki

Składniki: ogórek długi zielony, 2 ząbki czosnku, jogurt najlepiej grecki lub bałkański ewentualnie serek mascarpone, pęczek kopru lub mięta, sok z 1/2 cytryny, sól do smaku, oliwa.

Przygotowanie:Ogórek obrać i zetrzeć na tarce albo na dużych albo na małych oczkach jak lubicie:), odcisnąć sok z ogórka, dodać jogurt,  sok z cytryny, czosnek, poszatkowany drobno koper lub miętę. Wymieszać. Na koniec pokropić oliwą.

Kotlety z kaszy gryczanej   z bobem

Przepis inspirowany tym  z książki ""Przemytnicy marchewki, groszku soczewicy" (czyli przepis na kotlety gryczane z orzechami i sosem pieczarkowym).

Składniki: Ugotowana kasza gryczana, bób zielony ok. 1,5 szklanki, pestki z dyni, pestki ze słonecznika, łyżeczka ziół ulubionych np, szałwi,  kozieradki lub kuminu, pieprz do smaku, sól do smaku,  mąka groszkowa ok. szklanki (ja użyłam ziemniaczanej 1/2 szklanki).

Przygotowanie: Bób świeży lub mrożony gotujemy i obieramy ze skórki, ja użyłam bobu z puszki już ugotowanego. Następnie bób rozgniatamy widelcem i dodajemy do kaszy wraz z przyprawami o ziarnami słonecznika i dyni. Mąkę mieszamy z ok 1/2 szklanki wody (konsystencja ciasta naleśnikowego) i dodajemy do kaszy. Całość mieszamy i formujemy płaskie kotleciki. Smażymy na oleju aż się przyrumienią.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz